Sensio styrker posisjonen med «Made in Norway»-merket
Sensio har fått tildelt opphavsmerket «Made in Norway» for fire av sine produkter. Dette styrker selskapets posisjon i det internasjonale markedet og fremhever deres bidrag til bærekraftig verdiskaping i Norge.
Artikkel: Redaksjonen, EHiN
Dato: 22. august, 2024
Velferdsteknologiselskapet Sensio er blant de første i landet som har fått fire av sine produkter godkjent for det nye opphavsmerket «Made in Norway». Merket, som ble lansert av Innovasjon Norge, er en del av regjeringens initiativ «Hele Norge eksporterer», med mål om å øke konkurransekraften til norske produkter globalt, skriver Sensio i en pressemelding.
Sensio, som ble etablert i 2009, har hatt betydelig vekst både i Norge og internasjonalt, med kunder i blant annet Sverige, Danmark og Storbritannia. Nå har selskapets produkter RoomMate, Sensio 365, Sensio Pocket og IKOS fått tildelt «Made in Norway»-merket, som gis til produkter der hoveddelen av verdiskapingen skjer i Norge, og som bidrar til bærekraftig utvikling.
Som en samarbeidspartner til EHiN (E-helse i Norge), har Sensio allerede en solid posisjon i det norske markedet for velferdsteknologi. Med «Made in Norway»-merket ønsker Sensio å styrke sin markedsføring og øke sin tilstedeværelse i både eksisterende og nye markeder, og ser dette som en viktig ressurs i sin videre internasjonale vekst.
Se mer om satsingen og registrer løsninger her; https://businessnorway.com/key-industries/health-and-life-science (Kontaktperson Tone Varslot Stave).