Digitaliseringsdirektoratet er regjeringens fremste verktøy for raskere og mer samordnet digitalisering av offentlig sektor og samfunnet som helhet.
Vår jobb er å gjøre det enklere for innbyggeren og næringslivet å møte offentlig sektor — i samarbeid med mange andre i både offentlig og privat sektor.
Digitaliseringsdirektoratet skal fylle rollene som:
- premissgiver – som skal ha kunnskap om tilstand, trender og behov, gi råd, samordne og være pådriver.
- iverksetter – som skal sette vedtatt politikk ut i livet gjennom konkrete tiltak og virkemidler.
- leverandør – som leverandør av fellestjenester skal vi forvalte, videreutvikle og utbre digitale fellesløsninger med stor samfunnsnytte og verdi.
- tilsyn – som skal veilede og føre tilsyn slik at ikt-løsninger i offentlig og privat sektor følger regelverket og kan brukes av alle.
Digitaliseringsdirektoratet har ca 330 ansatte fordelt på våre kontor i Brønnøysund, Leikanger og Oslo.
Vi skal skape en enklere digital hverdag — sammen!
Facebook – Linkedin – Blogginnlegg og podcaster – Nettside